GARLIC

GARLIC - Busuk tapi berguna !!



Ramai di kalangan kita tak suka bawang putih..BUSUK katanya..memang baunya agak menyengat,tetapi khasiatnya mengalahkan bau yang busuk tu..bau bawang putih tu boleh wat halau hantu tau..haha...
Tapi jangan korang risau,Shaklee faham situasi sesetengah orang yang tak berapa gemar dengan bawang putih tu.Sebab itu Shaklee keluarkan suplemen kesihatan bernama GARLIC.


Jom kita tengok ape kelebihan BAWANG PUTIH yang di katakan busuk ini...(*_*)v

1) Mengurangkan risiko STROK
   ~ Bawang putih akan merangsang peghasilan nitric oxide pada dinding saluran darah untuk mengembang dan seterusnya mengawal tekanan darah dengan baik bagi mengelakkan risiko DARAH TINGGI dan STROK

2) Mengurangkan risiko KANSER
  ~ Bawang putih kaya dengan bahan antioksidan seperti selenium yang membantu mengurangkan free radical di dalam darah.Ini akan mengurangkan risiko seseorang mendapat KANSER

3) Antibakteria dan Antivirus
  ~ Sejenis bahan Allicin yang terkandung dalam bawang putih ini bertindak sebagai antivirus dan antibakteria dalam memusnahkan beberapa mikrob.Jadi ia amat baik untuk jangkitan perut,jangkitan influenza dan sebagainya.

4) Antiinflamasi
  ~ Kajian menunjukkan bahawa bawang putih juga mengandungi Antiinflamasi yang dapat membantu mengurangkan penyakit asthma,mengurangkan inflamasi pada arhritis pada sendi seperti rheumatoid(radang sendi) ataupun osteoarthritis (penyakit sendi).

5) Mengandungi banyak Iodin(zat makanan yang sangat penting untuk manusia)
  ~ Kandungan iodin yang sangat tinggi dalam bawang putih amat baik untuk pesakit yang menghidap HYPERTIROID(hormon tiroid yang berlebihan).

6) Membantu sistem pencernaan
  ~ Bawang putih akan merembeskan gastric asid pada lapisan perut yang akan membantu proses pencernaan di dalam saluran makanan.

7) Meningkatkan sistem imunisasi
  ~ Terdapat kajian mendapati pengambilan bawang putih 2/3 biji sehari selama tiga minggu akan meningkatkan aktiviti sel darah putih untuk melawan jangkitan & TUMOR

8) Mengurangkan kolestrol dalam tubuh
  ~ Kandungan Di-Sulphide di dalam bawang putih membantu menurunkan kolestrol di dalam darah dan seterusnya mengurangkan risiko sakit jantung.

Haaa..uolss,jangan pandang enteng dengan bawang putih ni yer..nampak je biasa,tapi mampu melawan penyakit2 serius tau!




GARLIC yang di keluarkan oleh Shaklee ni juga mengandungi spearmint (confirm tak busuk dah k!) dan setiap tablet mengandungi 500mg bawang putih..




Harga pasaran : RM 47.50/botol
** Harga istimewa??Hubungi lah saya...(*_*)v











Hubungi saya untuk pembelian :
Fb : Sue Hasan
SMS/Wechat/ Whatapps : 017-3086058
COD : Kepong,Selayang,Batu Cave
Pos : Seluruh Malaysia

0 comments:

Post a Comment