Performance Drink Shaklee - Pilihan Atlet

Manfaat utama : 

1 . Meningkatkan daya ketahanan badan.Memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat ,menggantikkan air yang hilang sewaktu latihan fizikal , menigkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh.

2. Membekal tenaga & daya ketahan fizikal.Mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi kadar metabolisma air dalam tubuh.Ia mengandungi pottasium , kalsium , sodium , phosporus , magnesium dan chloride.Produk ini turut di rumus khas dan esklusif untuk membekalkan tenaga fizikal terutamanya mereka yang menetap di kawasan tropika dan mereka yang aktif dalam kerja harian.

3. Mencegah penghidratan ,mengurangkan kehausan ,mencegah penghidratan ,melembabkan kulit dan kelihatan muda.

4. Mengekalkan paras gula.Terbukti secara kliknikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga otot dan percepatkan sembuhan akibat kecederaan otot.

Performance Drink ni memang sedap diminum begitu sahaja.Boleh juga ambil bila-bila masa.Sangat sesuai untuk atlet dan yang buat keja berat dan lasak.Malahan sesuai juga diambil ketika berpuasa,bagi yang selalu berjaga malam, sebelum atau selepas pembedahan dan paras gula yang rendah dalam badan.


Untuk info & pesanan :


PM : Sue Hasan (fb)
SMS / Wechat / Whatsapp : 017-3086058
COD : Kepong , Selayang , Batu Caves
Pos : Seluruh malaysia



Continue Reading

Mealshake - Nutrisi Lengkap Berzat

Ramai dok sebut Mealshake...Mealshake...Ape sebenarnya yang terkandung dalam Mealshake tu sampaikan ramai ibu-ibu memborong setiap bulan untuk anak-anak mereka?

Mealshake Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian.Ia diperbuat daripada bahan semulajadi -buahan , sayuran , kacang soya , lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap kedalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke orang dewasa,

Mealshake sesuai  untuk semua golongan ,bayi , pelajar ,kanak-kanak membesar ,ibu mengandung , atlet , pengamal sayuran (vegetarian) orang sibuk bekerja atau orang yang selalu mengambil makanan segera.


Manfaat Utama :

1. Nutrisi lengkap- Menyediakan 24 jenis vitamin ,mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita.Ia turut mengandungi lecitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.
2. Membekal nutrisi kepada sel tubuh - Kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa) membantu pembinaan sel-sel kulit , kuku , rambut , organ , darah , imun dan lain-lain.
3. Membantu tumbesaran - Mengandungi asid folik , biotin , kaya dengan kalsium dan magnesium yang di perlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
4. Antioksida - Mengandungi vitamin A,C,E,Zinc,Selenium yang merupakan agen antioksida yang bertindak melawan jangkitan dan melawan proses penuaan.
5. Mengembalikan seri wajah - Mengandungi vitamin B yang lengkap ,zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat sekaligus memberikan kompleksi wajah / kulit yang lebih cantik.
6. Detoksifikasi - Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
7. Kelazatan rasanya - Minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi,penggantian segera terhadap kekurangan vitamin , mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi pewarna dan gula tiruan .

Haa...banyak khasiatnya kan..sebotol boleh tahan sehingga 2bulan lebih jika di berikan kepada anak-anak.Tak rugi pun melabur untuk kesihatan orang tersayang kan..termasuk diri sendiri.


Untuk info & pesanan :


PM : Sue Hasan (fb)
SMS / Wechat / Whatsapp : 017-3086058
COD : Kepong , Selayang , Batu Caves
Pos : Seluruh malaysia
Continue Reading

Side Income


Alhamdulillah , saya dah merasai manisnya buat side income dengan Shaklee. Saya juga mempunyai kerja hakiki..makan gaji kata orang.Tapi itu tidak menghalang saya dari terus menjalankan bisnes di hujung jari ni.Kekangan masa? Yes,semua orang pun rasa takda masa / tak sempat nak buat...begitu juga dengan saya pada suatu masa dulu.Tapi berkat bimbingan dari mentor kesayangan, doa ,serta dengan izin yang maha Esa,saya boleh lakukannya.

Kalau uolls masih tercari-cari bisnes yang boleh dibuat di rumah? Tercari-cari bisnes yang tak perlukan modal yang besar untuk memulakan bisnes? Shaklee sangat la sesuai..Shaklee ini boleh dijalankan secara part time ataupun fulltime, hanya dari rumah, semuanya online. walau anda seorang isteri yang tak pandai bawa kereta pun boleh menjalankan perniagaan ini..

Mengapa Shaklee ??

Modal?
Memadai register sebagai member rm75(semenanjung) or RM85 (sabah swk). Tak perlu ribu2 kerana stok Shaklee yg pegang, melainkan anda nak beli sdikit stok simpan dirumah, tapi tak perlu sampai ribuan ringgit, tak perlu LOAN segala bagai. NO HEAD HUNTING.. TAK PERLU CARI2 ORG. 

KELAS?BIMBINGAN?TAK TAHU APE2? 
Majoriti yang buat Shaklee adalah dari rumah (surirumah mahupun yg bekerja sepenuh masa).. Jadi mmg tak dpt nak attend kelas malam2.. 'kelas' kami adalah flexible.. semua ada dihujung jari..Hanya melalui alam maya..tak perlu meeting sampai lewat malam...latihan di alam realiti juga disediakan.depends on request. DAN OF COURSE, sume pun bermula dgn ZERO tak tahu apa-apa.. sebab tu pentingnya upline.upline anda adalah MAK anda, coach anda, cikgu anda..dalam grup kami, mak diajar untuk bertanggungjawab dengan anak-anak yg NAK berjaya.. 

KENAPA PERLU JOIN grup saya? 
Saya tak paksa.. Saya sendiri dah mulakan dengan modal free membership..hehe..Dari sekadar hanya utk berkongsi, tapi akhirnya, ramai yg cari.. tak perlu paksa2 org....Bukan angan2, bukan sekadar slogan.. BUKAN SAYA SEORANG YG DAH RASA benefit dari segi cash,bakal menerima convention, car bonus.. TETAPI ramai lagi di dlm grup tu yg dah rasa kebenarannya.... saya happy bile lihat ramai yg dah rasakannya.. sbb tu sy dan anak2 buah saya berbesar hati utk membantu jika anda benar2 ingin mencari peluang side income tanpa perlu keluar sehingga lewat malam tinggalkan anak keluarga..Jom work together.. 

NEXT STEP 
Setelah anda mendaftar, saya akan add dlm secret grup FB KAMI iaitu dibwh grup JUTAWAN2 Shaklee... itulah yg membezakan kami... GRUP KAMI DI FB .....EKSLUSIF UTK YG TERPILIH SAHAJA?JOmmm.. Grup Jutawan dah melahirkan ramai bakal2 jutawan...dan percayaah 'MACAM MACAM ADA' didalam grup tu..semua INFO dan ILMU didalam tu PERCUMA UTK ahli yg sah berdaftar dgn KAMI SAHAJA....PERCUMA yer.. skrg ni takde bende free.. tapi info2 didalam tu FREEE.. hehe... YG PASTI. YOU WONT BE ALONE. anda ada 'famili JUTAWAN di alam maya' yg sama2 membantu susah senang.. INsyaALLAH... 


Bagaimana nak REGISTER? 

Boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut dan proses pendaftaran. Option utk register FREE(jika taknak byr rm75) adalah dgn membeli brg dlm rm700.. tapi kalo takde budget.. memadai byr rm75


Join saya,jana pendapatan lebih:


PM di fb : Sue Hasan
SMS / Whatsapp / Wechat : 017-3086058


Continue Reading

Awet Muda dengan VIVIX Shaklee

Bagi yang tengah mencari supplemen untuk awet muda , sihat dan bertenaga seperti 25tahun lebih muda dari usia , saya cadangkan anda mencuba Vivix Shaklee ini.






RAMUAN SEMULAJADI VIVIX

1. Anggur Muscadine
~ anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan kerana pasangan tambahan kromosom ini is menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kukuh.

2. Carrot Unggu
 ~ Sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterprnes dan anthocyanins antioksidan yang mustajab. Asid Klorogenik yang terdapat dalam carrot ini dapat membantu mengurangkan diabetes dan penyakit koronari jantung.

 3.Elderberry
~ Mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok, dan serangan sakit jantung. Juga bagus dalam pengurangan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

 4. Polygonum Cuspidatum
~Mempunyai manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplemen anti-penuaan seperti resveratrol. Resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol , merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dan mengurangkan berat badan.

 
Bahan-bahan utama vivix telah di uji secara klinikal dan ianya ekslusif dan selamat dari Shaklee.


Untuk keterangan lanjut & pesanan :


PM : Sue Hasan (fb)
SMS / Wechat / Whatsapp : 017-3086058
COD : Kepong , Selayang , Batu Caves
Pos : Seluruh malaysia



Continue Reading

Nutrisi untuk Ibu Mengandung / berpantang

Kehamilan
Kesihatan keseluruhan dan pemakanan seorang wanita sebelum, semasa dan selepas kehamilan, mempunyai kesan terhadap kesihatan bayi yang sedang membesar.




Disebabkan perubahan yang mendadak wanita hamil akan mengalami ketidakselesaan dan kesihatan mudah terganggu.jadi amat penting wanita hamil mengambil makanan tambahan untuk melengkapkan nutrisi harian. Kepentingan itu termasuklah untuk kesihatan menyeluruhbakal ibu hamil sehingga melahirkan, memastikan perkembangan bayi dalam keadaan baik dan sihatKelahiran tanpa komplikasi memudahkan proses bersalin, mendapatkan proses pemulihan yang cepat selepas melahirkan iaitu di dalam pantang. 

Selepas Kelahiran bayi (dalam pantang)
Paras hormon dan saiz uterus kembali seperti biasa, 25% - 85% wanita akan mengalami keadaan sugul untuk beberapa hari. makanya nutrisi-nutrisi ini sangat penting semasa dalam pantang....
- untuk pemulihan
- Pengeluaran susu
- Mengurangkan penyakit kepada bayi
- Meningkatkan keadaan kesihatan (osteoporosis, bahu/sakit punggung)


SHAKLEE MENAWARKAN NUTRISI PENTING BAGI IBU SEPANJANG TEMPOH  SEBELUM DAN SELEPAS KELAHIRAN BAYI

B Complex 
  • Sumber Asid Folic : 400mcg harian sebelum konsepsi dan semasa awal kehamilan mengurangkan risiko bayi dilahirkan dengan kecacatan tiub neuron sehinggan 70%. 
  • Menyokong sistem saraf sihat 
  • Penghasilan hormon dan sel-sel darah merah
  • Penghasilan tenaga
Vita-lea Iron Formula
  • Dirumus khas dengan 28 vitamin-vitamin penting dan mineral perlu untuk kesihatan optimum dan tenaga
  • Sumber Zat besi, kekurangan zat besi boleh menyebabkan anemia dalam wanita mengandung dan ibu menyusu
  • masa trimesrter terakhir fetus menyerap zat besi dari ibu
  • Mengurangkan risiko kelahiran bayi kurang matang
  • Hemoglobin : mengangkut oksigen dalam darah (ibu dan bayi)
  • Kuantiti darah meningkat semasa kehamilan
Vitamin C
  • Sebagai sistem imum membantu lawan jangkitan dan penyakit (bagi wanita hamil, pantang dan menyusu bayi)
  • Penghasilan kolagen - membina tulang rawan dan otot-otot dan tulang fetus
  • Mengandungi bahan semulajadi seperti bioflavonoids , hesperidin dan rose hips untuk meningkatkan vitamin C
ESP
  • Sumber protein yang mengandungi asid-asid amino lengkap termasuk 9 asid perlu
  • Bebas laktosa secara semulajadi
  • Bebas kolesterol secara semulajadi
  • soya tidak diubah suai secara genetik(GMO)
  • Membantu penghasilan susu ibu
  • Trimester ke 2 & 3 bayi sedang berkembang dengan pantas
  • blok-blok pembinaan asas ibu & bayi
Ostematrix
  • Kalsium untuk tulang kuat dan sihat(40% daripada susu ibi mengandungi kalsium)
  • Membantu mengasimilasikan kalsium kedalam tulang dan menguatkan
  • merangsang penyerapa kalsium
  • Bantu dalam metabolisme tulang
  • Mengaktifkan enzime yang menbantu dalam pembinaan kepadatan tulang
Omega Guard
  • EPA dan DHA memberi kesan positif terhadap perkembangan kognitif  dan visual bayi bagi ibu hamil
  • Mengurangkan risiko alahan kepada bayi yang dikandung
  • Mengandungi 540mg EPA dan 360mg DHA. 
Alfafa Complex
  • Meningkat kesihatan semasa pantang
  • Meningkatkan penghasilan susu ibu
  • Menghalang masalah sembelit
  • Mengurangkan retensi air
GLA Complex
  • Mengimbangi hormon ibu selepas bersalin

Tidak dapat dinafikan banyak jamu-jamu yang berada dipasaran, saya cuma nak nasihatkan agar memilih jamu yang betul jika ingin mengamalkan jamu. ini kerana sesetengah jamu boleh menyebabkan panas dan memberi kesan kepada bayi yang disusui..Dengan Shaklee ianya sudah terbukti selamat, berkesan dan pemulihan semulajadi bagi ibu-ibu dalam pantang dan selepas pantang. 


Untuk Info & Pesanan :
PM : Sue Hasan (fb)
SMS / Wechat / Whatsapp : 017-3086058
COD : Kepong , Selayang , Batu Caves
Pos : Seluruh malaysia





Continue Reading

GLA COMPLEX

Menawan dengan Gla Complex Shaklee



Gla Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3kali lebih dari segi biovailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik dikawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega 6, ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh shakleeguard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Biovailibilitynya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun kedalam sel dan tisu.

Apa manfaat Gla Complex Shaklee ni ye?
  •  Herba tradisi yang dipercayai - Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  • Mengawal selia estrogen dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
  • Melambatkan menopous - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
  • Memperbaiki prostatomegaly - GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing
  • Menentang kanser - GLA adalah anti oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
  • Memperbaiki inflamasi kulit - ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memeprbaiki bintik penuaan, timea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.
  • Menghalang komplikasi diabetes - Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah tinggi.
  • Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan - Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk manita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.
  • Menghalang tekanan darah tinggi - Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction,
  • Memperbaiki tekstur rambut - Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.
  • Hiperaktif and autrism (ADD/ADHD) - Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar menerima tumpuan untuk belajar dan hiperaktif. 
Banyaknye manfaat gla ni...tak terkira rasanya..









Untuk info & pesanan :

PM : Sue Hasan (fb)
SMS / Wechat / Whatsapp : 017-3086058
COD : Kepong , Selayang , Batu Caves
Pos : Seluruh Malaysia
** Dapatkan jadual pengambilan vitamin & konsultasi percuma dari saya.
Continue Reading

Rahsia Bukan lagi Rahsia dengan Tonik VIVIX

Kekal Muda Dengan Vivix


Vivix minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru didalam pemakanan Polifenol. Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum , Cuspidatum , Anggur Muscadine , Elderberi Eropah dan Lobak Unggu yang kaya dengan Polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel ant-penuaan semulajadi.




Fungsi / Kehebatan Vivix : 


  • Membantu menjaga dan memelihara kesihatan jantung , otak , sistem imun ,kesihatan sendi , perlindungan antioksidan ,peningkatan tenaga pada tahap selular kesihatan dan kesejahteraan
  • Memperbaiki DNA. Setiap hari tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.
  • Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
  • Membantu meningkatkan fungsi otak , kardiovaskular , otak , imuniti dan sendi. Semakin kita tua semakin kita akan rasa sakit sana sini. Ingatan pun makin pudar . Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


Untuk Info & pesanan :
PM : Sue Hasan (fb)
SMS / Whatsapp / Wechat : 017-3086058
COD : Kepong , Selayang , Batu Cave
Pos : Seluruh Malaysia (cas bergantung kepada kuantiti barangan )
Continue Reading

Vitamin Kulit Cantik

Cantik dengan Shaklee


Rata-rata wanita mengalami masalah kulit rosak seperti berjerawat , berjeragat ,berminyak dan tidak kurang juga memiliki kulit kering.Tak kurang juja dengan lelaki yerr... Asasnya kerosakkan kulit berpunca daripada radikal bebas. Untuk mengurangkan kesan radikal bebas ini mestilah mendapatkan antioksidan.Antioksidan ini didapati daripada buah-buahan dan walnut/kekacang. Kuantiti yang banyak serta kos yang tinggi diperlukan jika anda ingin konsisten mengambil buah-buahan ataupun kekacang.Haa...lagi satu, larat & rajinkah anda tiap-tiap hari nak kupas oren 10 biji , nak makan segugus anggur sehari ? Kosnya pun sudah tentu tinggi..kan??

Jom kita tengok apa yang Shaklee tawarkan untuk anda yang mengalami masalah kulit ini. Dan yang paling penting ia organik uollss....serta dapat pengiktirafan halal antarabangsa.




B Complex 
Membantu mengekalkan tona kulit sekata dan sihat. Vitamin B sangat berguna untuk mengawal stress. Tahukah anda,salah satu punca jerawat adalah STRESS?? So , jangan stress sangat yer.Cuba kekalkan untuk senyum even dalam hati rasa marah ok..Cas positif amat penting untuk kesihatan bahkan untuk kecantikkan juga oullss...

Vitamin C
Melambatkan proses kerosakkan oleh radikal bebas yang menjadi punca kemusnahan kolagen serta masalah kulit kering , kedut serta garis halus.Vit C adalah antioksidan yang berfungsi untuk melindungi dan membaiki kulit. Anda perlu tahu VITAMIN C adalah bahan utama dalam sintesis Kolagen.

Vitamin E
Merupakan antioksidan yang tidak dapat dihasilkan oleh badan dan ia bertindak meneutralkan radikal bebas serta mencegah proses penuaan daripada berlaku.




Selain itu dengan pengambilan ESP dapat membantu proses penyerapan yang baik untuk vitamin lain. Oleh sebab sel kita diperbuat daripada protin , ESP dapat membantu untuk menghasilkan sel yang sihat dengan menggantikan sel kulit yang sudah mati. Membaiki struktur kulit.

Sesuai untuk kulit bermasalah ,jerawat, tona tak sekata , kulit kering dan lain-lain.











Untuk info & pesanan : 
PM : Sue Hasan (fb)
SMS / Whatsapp / Wechat : 017-3086058
COD : Kepong , Selayang , Batu Cave
** Konsultasi percuma akan diberikan
Continue Reading

Pentingnya Protin / ESP Ketika Hamil

 
Mengapa protin penting ketika hamil ? Ini kerana protin merupakan nutrien yang paling diperlukan oleh bayi anda , asid-asid amino yang membentuk protin merupakan bahan binaan badan. Protin di perlukan untuk membaik pulih dan penjagaan tisu , ia juga untuk tumbesaran dan perkembangan bayi yang sihat. Kekurangan protin menyebabkan pertumbuhan bayi terbantut , daya tahan tubuh kurang , kerosakkan pada hati dan sebagainya.


 
 
 
Ibu yang hamil , menyusukan badan dan individu yang kerja lasak atau aktif  memerlukan lebih protin.
 
 
Kepentingan Protin untuk Wanita Hamil
 
  • Menyokong penghasilan darah tambahan
  • Menguatkan sistem pertahanan badan yang melindungi dari jangkitan
  • Menggalakkan penambahan berat badan yang sesuai
  • Melindungi dari sesetengah komplikasi kehamilan seperti pre-eklampsi       
 
Kepentingan Protin untuk Bayi dalam Kandungan
 
 
  • Membina sel darah merah dan tisu otot yang baru
  • Membina uri yang menyalurkan khasiat dari ibu ke bayi
  • Menyokong perkembangan sempurna otak bayi , terutama sewaktu trimester ketiga.
 
 
 
 
 
 
 
Protin Di dalam Makanan
 
Makanan kaya protin terdiri daripada sumber haiwan dah tumbuh-tumbuhan. Protin haiwan di panggil Protin lengkap atau Protin kelas pertaman kerana ia mengandungi kesemua asid amino perlu pada jumlah yang betul untuk membina protin. Sumber-sumber Protin haiwan adalah ; daging , ikan , daging ayam ,itik telur dan hasil tenusu.
 
 
Protin tumbuh-tumbuhan di anggap tidak lengkap atau Protin kelas kedua kerana satu atau lebih asid amino mugkin tiada atau sukar dijumpai dalam jumlah yang sedikit. Sumber-sumber protin tumbuh-tumbuhan adalah ; kekacang ,biji-bijian , sayur-sayuran , kacang pis , kekacang dan biji benih . Adalah penting juga untuk menggabungkan Protin tumbuhan bagi melengkapkan asid amino sebagai contoh ;
 
 
  • Roti + mentega kacang
  • Beras + kacang dal
  • Jagung + kentang    
 
 
Shaklee Menawarkan keperluan Protin Lengkap Anda
 
 
ESP - Energizing Soy Protein
 
Protin bukan GMO yang lengkap dengan semua Asid Amino perlu.Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber Protin soya terbaik. ESP menyediakan 14gram Protin soya bukan GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis Protin termasuk Sembilan asid amino penting. Berbanding Protin dari sumber daging , telur dan tenusu ,ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolestrol.
 
 
Shaklee ESP
 
  • Menyediakan tenaga berpanjangan untuk menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  • Protin soya membantu mengurangkan kolestrol
  • Mengandungi 5 vitamin B penting separuh daripada keperluan kalsium harian , dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid*
  • Protin soya bukan GMO ini dihasilkan dibawah satu program yang digelar Identity Preservation Programme (IPP) di mana kacang soya di pantau dan di jaga dengan teliti dari proses menanam hingga saat pemprosesannya.
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos , merawat , menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
 
 

 
 
Untuk Info atau pesanan ;
 
 
PM di Fb : Sue Hasan
Shaklee Independent Distributors : 927871
SMS / Whatsapp / Wechat : 017-3086058
COD ; Kepong , Selayang ,Batu Cave
Pos : Seluruh Malaysia (pos bergantung kepada kuantity barangan)
Continue Reading

Kelebihan Shaklee Collagen Powder




Fungsi 7 bahan dan Shaklee Collagen Powder


1. Kolagen daripada sisik ikan merah
Shaklee menggunakan sisik ikan merah yang mengandungi kandungan kolagen yang bersifat premium yang mana ia mudah di serap dan kurang kontaminasi berbanding kolagen yang diperoleh daripada haiwan lain. Kolagen daripada ikan mempunyai banyak elastin yang berkerjasama dengan kolagen untuk memastikan kulit tegang , lembut dan anjal.

2. Ekstrak biji Camellia Japonica
Biji Camellia Japonica mengandungi Oleic Acid untuk meningkatkan kelembapan dan kelembutan kuli. Camelliai Japonica juga mengandungi Isoflavones , antioksida semulajadi yang membantu mengurangkan radikal bebas yang merosakkan kulit.

3. Vitamin C
Untuk meningkatkan penghasilan kolagen dalam kulit dan antioksida baik untuk kulit.

4. Vitamin B2 , B6
Vitamin B memainkan peranan dalam metabolisma karbohidrat , lemak dan protin untuk menghasilkan tenaga yang di perlukan untuk menghasilkan kolagen.

5. Ekstak Pfaffia
Pfaffia juga di gelar sebagai ginseng Brazil yang bila digabungkan dengan ekstrak biji benih Camellia Japonica dapat menyokong pembentukkan kolagen dan asid hialuronik.Ia digunakan secara tradisioanl untuk merawat rambut gugur , ketidakseimbangan hormon dan meningkatkan tenaga batin... (tenaga batin???hihihi)

6. Ekstak kerang-kerangan
Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sendi dan melembabkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

7. Lactobacillus Acidophilu (berbelit2 lidah nak sebutnya..)
Lactobasillus acidophilus ialah sejenis bakteria baik . Ia membantu mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi menigkatkan penyerapan kolagen.



Untuk info & pesanan :








PM di fb : Sue Hasan
SMS / Wechat / Whatsapp / Viber : 017-3086058
COD : Kepong , Batu Cave , Selayang
Continue Reading

SET SLIMMING

Nak kuruskan badan secara sihat dan semulajadi?

Saya ada beberapa cadangan suplemen untuk anda.Kebanyakkan pelanggan yang dah cuba memang berkesan.Bukan kurus je tau malah dapat bonus kulit cantik..dan badan pun sihat.Biasanya umtuk kuruskan badan ini kena la ada agent untuk DETOKS kan..Di Shaklee kita syorkan untuk detoks dengan Herblax dan Alfalfa.Kenapa kena detoks yer??Detoks adalah proses pembersihan usus dimana segala toksin , lemak , dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air beasa.Slepas didnding usus kita bersih,baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.Kunci asas untuk kurus semestinya la DETOKS..


HERBLAX

* Untuk mereka yang ingin mengurangkan berat badan,selalu mengalami sembelit
* Untuk mereka yang menghadapi masalh penghadaman
* Untuk detoks usus,jadi vitamin mudah di serap oleh badan.Selamat untuk ibu menyusu.









ALFALFA

* Mencuci usus dan membuang sisa toksin dalam badan
* Menuetralkan asid dalam badan
* Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
* Melegakan sembelit
* Membuang angin dalam badan
* Menyingkirkan lemak dan kolestrol
* Mencuci hati , darah dan usus




LECITHIN

* Memecahkan serta mencairkan lemak terutama kolestrol
* Menurukan total serum kolestrol dan meningkatkan kolestrol baik (HDL)
* Membantu kawal paras triglycerides
* Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak tersendat di pembuluh darah
* Mengurangkan kesan buruk yang wujud disebabkan oleh masalah kolestrol


Bagi yang mempunyai bajet lebih , saya cadangkan anda untuk mengambil set ini beserta dengan ESP atau Cinch atau Omega Guard..If ada bajet lebih yer..memadai juga jika nak cuba set bajet dulu.




OMEGA GUARD

*  Meningkatkan hormon Leptin yang mengawal selera makan
* Membakar lemak dengan lebih cepat
* Meningkatkan metabolisme



ESP (Energizing Soy Protein)

* Memberi rasa kenyang atau mengawal selera makan
* Menguatkan otot yang berfungsi memecahkan lemak
* Membantu pembaharuan sel.Membina otot baru supaya tidak menggelebeh.
* Kekal bertenaga sepanjang hari
* Sesuai untuk diet kepada ibu menyusukan dan menghasilkan susu dada yang pekat.






CINCH SHAKE MIX

* Protin membantu meningkatkan metabolisma tubuh
* Meningkatkan perkembangan otot ( tidak menggelebeh)
* Menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak
* Protin boleh membakar lemak sehingga 35%










Untuk info dan pesanan :









PM di Fb : Sue Hasan
SMS/Whecat/Whatsapp/Viber : 017-3086058
COD area : Kepong , Batu Cave , Selayang
                  (free delivery)
Continue Reading

CINCH SHAKE MIX


Kurus dengan SELAMAT & BERKESAN


Campuran Proprietari Protin dengan Leusina

  • Bebas Laktos
  • Rendah Glisemik
  • Soya bukan GMO

Cinch Shake sangat enak dan merupakan cara berkhasiat untuk membantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan.

  • Diperkaya  dengan Leucine bagi mengekalkan otot semasa anda menurunkan berat badan.
  • Kaya dengan protin yang membantu anda merasa kenyang dan puas.
  • Tinggi serat dengan 6g setiap hidangan.

Cinch Shake terdapat dalam 3 perasa :-
  1. Coklat
  2. Cafe Latte
  3. Vanilla

Serve for a month per bottle

Untuk info & pesanan :









PM di Fb : Sue Hasan
SMS/Wechat/Whatsapp/Viber : 017-308058
COD area : Kepong , Batu Cave , Selayang
Continue Reading

SHAKLEE COLLAGEN POWDER


Untuk rasa lebih sihat , kulit sihat menawan



Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg  propreatari RSS (Red Snapper Scale) Collagen.Kolagen berkualiti tinggi dan tulen yang di ekstrak daripada sisik ikan merah.Kolagen Shaklee bermolekul sangat ringan,kira-kira 1000 Dalton*,dapat di serap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuan utamanya termasuk,ekstrak biji benih Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan , ekstak kerangkerangan , Lactobasillus acidophillus , Vitamin C dan Vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesan Kolagen RSS dan menyokong kecantikkan anda dari dalam ke luaran.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan segera anda.Setiap hidangan di pek dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakan secara segera pada bila-bila masa di mana sahaja.


*Berat molekul di ukur dalam unit Dalton


Untuk info & pesanan :










PM : Sue Hasan
SMS/Wechat/Whatsapp/Viber : 017-3086058
COD : Kepong ,Batu Cave ,Selayang
Continue Reading

OMEGA GUARD

Jom Kenal OMEGA



Omega...omega...apa sebenarnya omega ni..??


Mungkin ada dari uolls dah tahu ape sebenarnya yang terkandung dalam sesetengah Omega kan.For those yang belum tahu lagi jom study ape sebenarnya Omega yang femess ni..


# Omega tergolong dalam kumpulan asid lemak tak tepu (essential unsatured fatty acid) yang mempunyai ikatan karbon2 berkembar pada kedudukan n-3 iaitu pada hujung methyl dalam molekulnya.Oleh kerana itu ia digelar Omega 3.

Terdiri daripada :

1) Eicosa Pentonoic Acid (EPA)
2) Docosa Hexanoic Acid (DHA)
3) Alpha Linolenic Acid (ALA)


Terlalu banyak kajian saintifik telah membuktikan bahawa Omega amat berkait rapat dengan kesihatan yang baik.

*** Tahukah anda pada 8 September 2004,USFPA iaitu badan bertanggungjawab menjaga hal ehwal perubatan di US telah mengeluarkan kenyataan menyokong Omega 3 sebagai satu supplemen yang boleh mengurangkan risioko penyakit jantung koronari.


So saya sarankan anda di luar sana jadikan habit mengamalkan Omega guard ini WAJIB..tak kisah la ape brand k,for me ofcoz Shaklee Omega Guard la kan,kerana Omega Shaklee telah melalui proses penyulingan proprietri tiga molekul.Shaklee telah melabur kos yang banyak untuk mendapatkan minyak ikan yang bebas arsenik , merkuri , kadmium , dioksin dan PCB.

Meh kita tengok jadual kat bawah ni yer..



Buat la pilihan yang tepat k..tak rugi melabur untuk kesihatan anda.Memetik artikel dalam majalah I-Sihat :-

"Menurut pakar dari Amerika Syarikat,sekiranya diet anda mengandungi kurang asid lemak omega 3 , otak anda akan menjadi 2 tahun lebih tua dari umur sepatutnya.Kajian ini jyga mendapati individu dengan tahap darah asid lemak omega 3 di bawah 25% , memberikan markah yang lebih rendah dalam ujian yang melibatkan masalah penyelesaian dan pemikiran abstrak."


So,pakat-pakat telan Omega Guard lepas ni yer..Mak, ayah ,suami ,anak ,isteri semua pun boleh ambil.


Untuk info dan pesanan dengan saya,ofcoz special price untuk anda k..hanya untuk anda.










PM di Fb : Sue Hasan
SMS/Wechat/Whatsapp/Viber :017-3086058
COD : Kepong , Batu Cave , Selayang


Continue Reading